whatsapp
לכל המאמרים
איך אנחנו מפתחים אפליקציות: כתיבת איפיון טכני
29.09.2022

איך אנחנו מפתחים אפליקציות: כתיבת איפיון טכני

כל מה שהלקוח צריך לדעת על שלבי פיתוח אפליקציה בחברת ביאומיטק

 

שלבי העבודה שלנו הם (לחצו על הכותרות לקריאת המאמרים):

  1. מחקר מקדים ובדיקת היתכנות
  2. כתיבת איפיון טכני
  3. עיצוב UX-UI
  4. שלב כתיבת הקוד
  5. בדיקות QA
  6. פרסום בחנויות הווירטואליות
  7. תמיכה והמשך פיתוח.

 

לקריאת המאמר הראשון בסדרה: איך אנחנו מפתחים אפליקציות: שלב המחקר
במאמר זה נדבר על השלב השני בעבודה שלנו, ובמאמרים הבאים נסקור את שאר השלבים. 

 

שלב 2. איפיון טכני

באיפיון הטכני אנו מכינים תיאור מפורט של הפונקציונליות והעיצוב של היישום העתידי. אנו מגדירים את מאפיינים המשתמש, משרטטים מפת מסע משתמש (Customer Journey Map) ויוצרים דרישות טכניות לשירות. כלומר, אנחנו מאפיינים את מטרת האפליקציה, מה היא צריכה להיות מסוגלת לעשות ואיך היא תעבוד.

הודות לאיפיון הטכני, צוות המעצבים והמפתחים שלנו מבין בבירור איזה סוג שירות הלקוח רוצה לקבל, ומיישם בחוכמה את הרעיון הראשוני של הלקוח.

 

כתוצאה מכך אנו כותבים וממפים:

– רשימה של פונקציות שצריכות להיות באפליקציה;

– דרישות לממשק, תפקידי משתמש, אבטחה, ביצועים ודרישות אחרות שאינן פונקציונליות;

– תיאור של אופן יישום כל הדרישות הללו;

– תקציב הפרויקט.

 

מה הוא מסע המשתמש?

במסע המשתמש אנחנו מתארים שלב אחר שלב כיצד המשתמש מתנהג באפליקציה: מעניק הרשאות, מעיין בקטלוג, מבצע הזמנה, מבצע רכישה. סיפור כזה מתאר את המטרה של המשתמש, אותה הוא מגשים בעזרת האפליקציה, וגם התועלת האולטימטיבית שלו. כתוצאה מכך, אנו מקבלים רשימת דרישות המאפשרת לנו לקבוע את הפונקציונליות של האפליקציה העתידית ולהפוך אותה לידידותית ככל האפשר.


נניח שתרצו ליצור אפליקציה שאיתה ניתן להדפיס תמונות כאלבום תמונות. סיפורי המשתמשים העיקריים יהיו יצירת חשבון, בחירת תמונות מגלריית תמונות, בחירת גודל אלבום, תשלום עבור אלבום באמצעות כרטיס אשראי, גישה להיסטוריית ההזמנות. אנחנו תמיד עובדים על מסעות משתמשים בשיתוף של כל הצוות ותמיד יחד עם הלקוח. זה עוזר לחשוב על כל הניואנסים ולהסתכל על המערכת כולה, ובעתיד למנוע קשיים בשלב התכנון והפיתוח.

 

מפת המסע של לקוחות מאפשרת לכם לדמיין כיצד דמויות שונות ישתמשו באפליקציה בכל אחד מסיפורי המשתמש. במפה כזו ניתן לראות את כל הנתיב של המשתמש – מעבר בין מסכים ולחיצה על כפתורים.

מיפוי עוזר לכם להבין כיצד ליישם טכנית את כל התכונות של האפליקציה.

 

מה צריך להיות באיפיון הטכני?

לכל חברת פיתוח יש גישה משלה להרכבת מסמך זה. אנו מאמינים כי לצורך ביצוע מוצלח של הפרויקט, עליו לשקף את הדברים הבאים.

 

  1. מידע כללי:

– מטרת יצירת האפליקציה;

– תאימות לפלטפורמות: זו תהיה אפליקציה היברידית עבור iOS ואנדרואיד, או פלטפורמות אחרות;

– הדרגתיות: האם האפליקציה יכולה להסתגל במהירות לשינויים פתאומיים ולעומסי שיא, כגון עלייה במספר המשתמשים או נפח העברת הנתונים;

– סובלנות לתקלות: האם האפליקציה צריכה להמשיך בעבודתה אם אחד או יותר מהרכיבים שלה נכשלים?

 

  1. דרישות פונקציונליות לאפליקציה:

– תפקידי משתמש: אילו רמות גישה צריכות להיות למשתמשים שונים, למשל, אורח ומשתמש רשום;

– פורמטים של נתונים: כיצד ייושמו חילופי הנתונים באפליקציה;

– אינטגרציה: האם האפליקציה תתמוך בשיתוף פעולה עם שירותים אחרים, כגון מערכות תשלום ושרתי דואר;

– ממשקי גישה: כיצד האפליקציה תחליף נתונים עם שירותים חיצוניים;

– תכונות נוספות: האם האפליקציה תהיה מסוגלת לעשות משהו אחר, למשל, לעבוד עם קבצים או ספריות הצפנה;

– תצורה וניהול: עם אילו אלמנטים מנהל המערכת ינהל את האפליקציה;

– הרכב המערכת: ממה מורכבת האפליקציה לנייד, כלומר מסכים, הודעות פוש, מערכת אימות וכו'.

 

  1. דרישות לא פונקציונליות עבור היישום:

– אבטחה: דרישות אבטחת היישום;

– רישום: האם המערכת צריכה ליצור ולשמור דוחות שגיאות שהתרחשו במהלך פעולת האפליקציה, ולגבי אילו סוגי אירועים יש לעשות זאת;

– ביצועים: דרישות לתפעול האפליקציה, למשל, מהירות בסיס הנתונים;

– דרישות חומרת השרת: רשימה של מפרטים טכניים.

 

  1. יישום פונקציונליות האפליקציה:

– מסך טעינה;

– התחברות והרשאה;

– מסך ראשי;

– תפריט;

– חיפש;

– הודעות;

– ועוד.

 

במאמרים הבאים נספר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על תהליכי העיצוב והפיתוח.

למאמר הבא בסדרה:

איך אנחנו מפתחים אפליקציות: עיצוב UX-UI

 

נשמח לעמוד לשירותכם בפיתוח האפליקציה שלכם – מא' ועד ת'.
דברו איתנו ונעבוד ביחד!

בואו נתחיל את השיחה שתוביל לתוצאות

מלאו את הטופס ואחד מהמומחים שלנו יחזור אליכם עם מענה אישי, מקיף ומדויק לצרכים שלכם.


    דילוג לתוכן