whatsapp
לכל המאמרים
שלבי פיתוח אפליקציה: זיהוי הצורך וגיבוש רעיונות
12.01.2023

שלבי פיתוח אפליקציה: זיהוי הצורך וגיבוש רעיונות

בדרך כלל ישנם שבעה שלבים עיקריים בפיתוח אפליקציה:

  1. זיהוי הצורך
  2. סיעור מוחות וגיבוש הרעיון
  3. בדיקת ההשערות
  4. עיצוב UX-UI ואבות טיפוס
  5. יצירת MVP
  6. כניסה לשוק
  7. שיפור מתמיד

נגדיר ממה מורכב כל שלב ומה מטרתו.

 

שלב 1. הכרה בצורך

המטרה: מדוע משתמשים צריכים אפליקציה מסוימת, והאם הם מוכנים לרכוש אותה?

למשל, כדי שמשתמשים ירצו להוריד אפליקציה שעוזרת לעצב את הדירה ללא עזרת מעצב, הם חייבים צורך כזה. 

 

כדי להבין את הצורך באפליקציה, ענו על ארבע השאלות הבאות:

  1. האם משתמשים מבינים שיש להם בעיה שהאפליקציה שלנו פותרת?
  2. אם נציע פתרון לבעיה, האם המשתמשים ירכשו אותו?
  3. האם משתמשים מוכנים לקנות מאיתנו פתרון?
  4. האם נוכל לייצר מוצר שפותר את הבעיה של המשתמשים?

 

לעתים קרובות, לקוחות ומפתחים מדלגים על השאלה הראשונה, למרות שהיא החשובה ביותר. לכן, מומלץ לדון על כך עם הצוות בטרם מתחילים את הפיתוח. הצלחת האפליקציה תהיה תלויה בכך ישירות.

 

שלב 2. גיבוש הרעיון

המטרה: איך האפליקציה אמורה להיראות? מה תהיה הפונקציונאליות שלה?

אחרי ההכרה בצורך של פיתוח האפליקציה, מתחיל המעבר בין מחשבות לפעולות. יצירת רעיונות עוזרת להבין איך האפליקציה צריכה להיראות ולהתנהג, כך שהיא תפתור את בעיות המשתמשים והם ירצו להוריד אותה. 

 

בשלב זה נאספים רעיונות כלליים לגבי איך האפליקציה תיראה, לאילו פלטפורמות היא תיוצר, אילו פונקציות יהיו לה, מה המודל העסקי שלה וכדומה. סיעור מוחות, מיפוי, סקר בקרב משתמשים פוטנציאליים הם רק חלק מהדרכים שיעזרו לכם לגבש רעיונות. 

 

אם במהלך יצירת הרעיונות אתם מבינים שהפרקטיקה עומדת בסתירה לתיאוריה, אל תיבהלו: זה נורמלי. פשוט בצעו שינויים בקונספט וב"מפת הדרכים" של המוצר בהתאם לגילויים החדשים.

 

לכל המאמרים בסדרה:

שלבי פיתוח אפליקציה: זיהוי הצורך וגיבוש רעיונות

שלבי פיתוח אפליקציה: בדיקת ההשערות

שלבי פיתוח אפליקציה: עיצוב UX-UI ו-MVP

שלבי פיתוח אפליקציה: כניסה לשוק ושיפור מתמיד

 


נשמח לעמוד לשירותכם בכל שאלה, ולפתח איתכם את המוצר הבא שלכם!

בואו נתחיל את השיחה שתוביל לתוצאות

מלאו את הטופס ואחד מהמומחים שלנו יחזור אליכם עם מענה אישי, מקיף ומדויק לצרכים שלכם.


    דילוג לתוכן