
איך אנחנו מפתחים אפליקציות: שלב התמיכה והמשך הפיתוח
כל מה שהלקוח צריך לדעת על שלבי פיתוח אפליקציה בחברת ביאומיטק
שלבי העבודה שלנו הם (לחצו על הכותרות לקריאת המאמרים):
- מחקר מקדים ובדיקת היתכנות
- כתיבת איפיון טכני
- עיצוב UX-UI
- שלב כתיבת הקוד
- בדיקות QA
- פרסום בחנויות הווירטואליות
- תמיכה והמשך פיתוח.
במאמר הקודם דיברנו על פרסום בחנויות הווירטואליות. כעת נדבר על השלב הבא והאחרון: תמיכה והמשך פיתוח של האפליקציה.
שלב 7. תמיכה והמשך פיתוח
האפליקציה כבר הופיעה בחנויות וסיפרתם עליה ללקוחות שלכם. אבל זה עוד לא הסוף – תהליך פיתוח אפליקציות לנייד לא מסתיים עם ההשקה.
גם בסיום העבודה יש צורך להבטיח שהכל עובד נכון מהצד הטכני: שהשרתים יכולים לעמוד בעומס, שיש שטח דיסק פנוי ושבאגים מטופלים ונמחקים במהירות.
בנוסף, עלינו לחשוב על גם על פיתוחים עתידיים ושדרוג של האפליקציה הקיימת. כאשר המשתמשים מורידים ומשתמשים בשירות החדש שאתם מציעים, אתם תקבלו משוב שכדאי לחדד ולשפר את האפליקציה על בסיסו. ואחרי זמן מה, סביר להניח שתרצו גם להוסיף תכונות חדשות.
בשלב זה נדבר על:
— תמיכה טכנית עבור היישום המוגמר: שיפורים ביישום שמבוססים על משוב של לקוחות, אופן הניהול שלכם של האפליקציה, עדכון תוכן קיים;
– פיתוח האפליקציה, כלומר שחרור עדכונים ושדרוגים שוטפים.
תמיכה
כחלק מהתמיכה, ניתן להבטיח תפעול חלק של האפליקציה. במסגרת התמיכה מוצאים ומתקנים באגים, משחררים גרסאות חדשות של האפליקציה ועובדים עם ביקורות משתמשים. בנוסף, חשוב לבצע עבודה טכנית של ניטור תקינות השרתים, גיבוי, הבטחת שטח פנוי בדיסק, תמיכה בעדכונים למערכות הפעלה iOS ואנדרואיד וכדומה.
התמיכה מבטיחה תפעול חלק של האפליקציה, ולכן דואגת לעובדים וללקוחות. כשמתקנים במהירות שגיאות באפליקציה, תוכלו להיות בטוחים שכל התהליכים העסקיים עובדים כמו שצריך ומשפך המכירות שלכם עובד ללא שיבושים.
בהתאם להסכם, עלות התמיכה יכולה להיות בתשלום חודשי קבוע או מוערכת לפי שעות עבודה. אתם משלמים עבור זמן העבודה של המתכנתים.
המשך פיתוח
אם אתם רוצים לעמוד בציפיות המשתמשים והמלצות הפלטפורמות הניידות המשתנות ללא הרף, עליכם לעדכן את האפליקציה שלכם באופן קבוע.
תוכנית פיתוח האפליקציות נקראת מפת דרכים. תוכנית כזו מיועדת בדרך כלל למשך שנה. במצב אידיאלי, ללקוחות כבר יש חזון לפיו האפליקציה תתפתח. אם אין לכם חזון ספציפי, זה בסדר גמור – אנחנו נעזור לכם להבין מה השלבים הבאים של פיתוח האפליקציה שלכם.
אחת הדרכים להבין מה השלב הרצוי הבא בפיתוח האפליקציה הוא על בסיס ניתוח נתונים. הנתונים שאנחנו ממליצים להתמקד בהם הם מעורבות, מספר המשתמשים הפעילים ביום ובחודש, עלות התקנת האפליקציה, ביקורות גולשים ומשתמשים ועוד. נסו לחשב מראש את התועלת הכספית של הכנסת תכונות חדשות. מומלץ לבצע שינויים עבור חלק מהקהל, למדוד את התוצאה – ורק לאחר מכן להחליט האם לשחרר את הגרסה החדשה לכלל המשתמשים, או להחזיר את האפליקציה לגרסתה הקודמת. אנחנו ממליצים תמיד לנתח ולחשוב על שדרוגים חדשים, כדי שהאפליקציה שלכם תהיה במגמת שיפור מתמיד ורלוונטית למה שהקהל שלכם צריך.
לסיכום
תהליך פיתוח אפליקציה אינו מסתיים כשאנחנו מעלים אותה לחנויות הווירטואליות של גוגל או אפל. לאחר הפרסום, מגיע הזמן להתמקד בתמיכה והמשך פיתוח.
עבדו בחוכמה עם ביקורות משתמשים ותעדפו משימות על סמך ניתוח נתונים. הוסיפו תכונות רלוונטיות חדשות ומדדו את התוצאה. התמידו בשיפור ושדרוג האפליקציה שלכם: ככל שערוץ ההכנסות הזה יגדל, כך תבינו עד כמה זה חשוב.
נשמח לעמוד לשירותכם בפיתוח האפליקציה שלכם – מא' ועד ת'.
דברו איתנו וביחד ניצור את אפליקציית החלומות שלכם!