איך יוצרים תקשורת יעילה בין הלקוח למפתחים

חברת פיתוח אפליקציות ובניית אתרים לא צריכה הרבה כדי להתחיל לעבוד על בניית אתר: רק חמישה סעיפים פשוטים. בפועל, הדברים האלה מתבררים כקשים ללקוחות, וכתוצאה מכך גם למפתחים. קראו את המאמר וגלו איך לייעל את תהליך העבודה שלכם.

 

אז, בחרתם חברת פיתוח והסכמתם לעבוד יחד. מה הלאה?

בואו נגדיר שתחילת הפרויקט מורכבת מכל השלבים לפני תחילת העבודה על העיצוב. יש כאן כמה דברים חשובים: כתיבת איפיון טכני, הגדרת שלבים וקביעת משימות, יצירת אב טיפוס. כל אלו הם דברים שקובעים את אופי הפרויקט העתידי, מעין תכנית ראשונית של הבית לפני בנייתו. בלי התוכנית הנכונה הכל יבנה באופן עקום ומשובש, ושום צד לא יצא מרוצה.
אלו הן כמה מן הבעיות הנפוצות ביותר:

 

הגדרת התוצאה הסופית הרצויה

ללא מושג ברור לגבי התוצאה הסופית שרוצים לקבל, שום פרויקט טוב לא יפותח. סביר להניח שכבר החלטתם על מטרות הפרויקט והדרישות הבסיסיות מוכנות. מצד חברת הפיתוח, חזון הפרויקט מובהר תחילה על ידי מנהל המכירות, ולאחר מכן על ידי מנהל הפרויקט שממונה על המשימה. לאחר השיחה הלקוח יקבל בדואר האלקטרוני דו"ח עם כל הסעיפים.

 

עיכוב במתן אישורים להמשך העבודה

מצב נפוץ הוא שחברת הפיתוח מחכה לאישור אב הטיפוס, והלקוח מקבל ההחלטות עסוק בצורה קטסטרופלית, או שהחתימה על התוספת הבאה לחוזה מתעכבת ומתעכבת. כתוצאה מכך, אם אישור הפרויקט מתעכב באשמת הלקוח, חברת הפיתוח מעבירה באופן די צפוי משאבים לפרויקטים אחרים. לכן, באם יש עיכוב בזמן התגובה מצד הלקוח - עלולים להיות לאחר מכן גם עיכובים מצד חברת הפיתוח. 

 

שליחת חומרים ותכנים לאתר בזמן

המשפט "התוכן הוא המלך" הוא האמת הצרופה. כל עוד חברת הפיתוח לא תקבל לידיה את כל החומרים והתכנים הדרושים, היא לא תוכל להתחיל לעבוד על פיתוח האתר. יש להכין את התוכן מראש ולשלוח אותו בזמן, כדי שחברת הפיתוח תדע בדיוק מה המוצר הסופי שהלקוח מדמיין, ותפעל בהתאם וללא עיכובים בלו"ז. 

 

תשלום מראש וללא עיכובים

היתרונות של תשלום בזמן ידועים לכל. כאשר חברת הפיתוח צריכה לרדוף אחרי התשלומים, חלק גדול ממשאביה מנוטב למקום לא נחוץ. בוא נשאיר את סעיף זה כתזכורת לתשלום מקדמה מראש, ויתר התשלומים מדי חודש במועדם.

 

לסיכום, חשוב לעבור על הרשימה הזו לפני תחילת עבודה עם לקוח/ה או חברת פיתוח חדשים, כדי למנוע מראש את הבעיות שקל מאוד למנוע.

 

רוצים לבנות אתר? צרו איתנו קשר ונספק לכם הצעת מחיר לפיתוח הפרויקט הייחודי שלכם.

דילוג לתוכן