איך בוחרים חברה לפיתוח אפליקציה?

מה הסיכונים האפשריים בבחירת חברת פיתוח אפליקציות, ומה חשוב לחפש בצוות הפיתוח מה הסיכונים האפשריים בבחירת חברת פיתוח אפליקציה, ומה חשוב לחפש בצוות הפיתוח שתעבדו איתו?

הסיכונים בבחירה לא נכונה של חברה לפיתוח אפליקציות

בבחירת מפתחים שאין להם את הידע והניסיון הדרושים ליצירת מוצר שעובד, אתם מסתכנים בהגדרת יעדים לא נכונה, בדחיית השקת האפליקציה למועד לא ידוע ובקבלת אפליקציה שאינה עובדת כנדרש. הרי הסיכונים שעומדים בפניכם:

 

מוצר שאינו עובד

הסיכון הגדול ביותר הוא לבזבז זמן וכסף, אבל לקבל אפליקציה שעובדת לסירוגין, לא מפשטת את העבודה בעסק ולא עומדת ביעדים המקוריים שהגדרתם. בדרך כלל מוצר שאינו עובד הוא באשמת שני הצדדים: הלקוח העמיד ציפיות גבוהות, והמפתחים זילזלו בכמות העבודה ולא חישבו נכון את זמנם ויכולתיהם. 

 

מפתחים לא מנוסים

מפתחים חסרי ניסיון אינם מסוגלים להבין עד הסוף את המורכבות של הפרויקט ואינם מבצעים את הדוקומנטציה הנדרשת במהלך תהליך הפיתוח. היעדר התיעוד של הקוד משפיע על איכות העבודה, מאריך את משך הפיתוח ומקשה מאוד על ביצוע פיתוחים עתידיים על בסיס האפליקציה הקיימת. 

 

הגדרת יעדים שגויים, או היעדרם

לפני פיתוח האפליקציה, ללקוח חייבת להיות מטרה ברורה. מה תחום העיסוק שהאפליקציה תשמש עבורו? איך המוצר ישפר את חיי הלקוחות? עם זאת, לקוחות רבים אינם מציבים יעדים ספציפיים לפני תחילת העבודה: למתחרים יש אפליקציה, מה שאומר שגם אנחנו צריכים אחת.

 

נסו לענות עם הצוות שלכם על השאלות הבאות, ולאחר מכן הקפידו לדון בהן עם החברה שתשכרו את שירותיה:

- למה אתם צריכים לפתח את המוצר הזה?

- אילו מדדים הכי חשובים לכם: הגדלת או שימור הכנסה, בניית בסיס משתמשים, הארכת זמן השהייה באפליקציה, מונטיזציה של העסק, העלאת מודעות למותג?

- מהם הקריטריונים להצלחה של האפליקציה? כיצד תמדדו הצלחה שנה לאחר השקת האפליקציה?

 

קשיי תקשורת עם מפתחים

כאשר מתקשרים עם מפתחים, חשוב ללכת בדרך הזהב: לקבל דו"חות התקדמות קבועים, להיות בקשר מתמיד עם צוות הפיתוח ולתת ביקורת, אבל לא לשלוט באופן מוחלט בכל שלבי הפיתוח. 


פיתוח אפליקציות הוא תמיד עבודה משותפת, בה הלקוח והמפתחים הם שותפים מלאים בתהליך. לכל אחד מהצדדים ידע וניסיון ייחודי, אשר ביחד, מאפשרים קבלת מוצר עובד.

 

בדיקת המוצר הסופי

חלק מהלקוחות רוצים לחסוך כסף ולהפחית את תקציבי הבדיקות. לא ניתן לוותר על שלב הבדיקה בסיום התהליך. הזמן והכסף שתחסכו כעת, יוכפל כאשר תצטרכו לתקן את האפליקציה בזמן אמת. 

בדיקת QA של המוצר הסופי עוזרת לזהות בעיות באפליקציה ולתקן אותן בזמן.

 

מה לחפש בעת בחירת חברת פיתוח אפליקציות

בעת בחירת מפתחים, שימו לב לפרויקטי העבר (האם הם קיימים ועובדים, האם הם ממשיכים להיות מפותחים?) הרכב הצוות ועלות העבודה. להלן הקריטריונים שיש לקחת בחשבון בבחירת חברת פיתוח אפליקציות: 

 

ניסיון

כמה שנות וסוגי ניסיון יש לצוות הפיתוח? האם יש גיבוי של מתכנתים ואנשי מקצוע אחרים במידה ועולות בעיות בשלב הפיתוח? האם זו חברת פיתוח עם המלצות של לקוחות? חשוב להתייחס לניסיון הקודם של חברת הפיתוח, והאחריות שהן מספקות ביחס לעובדים שלהן. חשוב להבין מי מנכ"ל החברה, עד כמה הוא מקצועי ומי לוקח את מלוא האחריות על הפרויקט. לחברת פיתוח יכולים להיות פרויקטים מתחומים שונים, והחברה שמוכיחה שהיא מסוגלת ליצור אפליקציה מא' ועד ת' מעידה על טיב עבודתה ויכולתה להתמודד עם אתגרים של יצירת פרויקטים חדשים ומגוונים בשוק. 

 

עלות

המחיר אינו תמיד מנבא את תוצאות הפרויקט. הדבר הכי חשוב הוא שתוודאו שהצוות יספק לכם את התוצר הנדרש. במקרים רבים יותר חשוב לקבל תמורה למחיר מאשר לקבל את האפליקציה הזולה ביותר.

 

שקיפות

האם תהיה בתקשורת מתמדת עם צוות הפיתוח ו/או מנהלי הפרויקט? האם תקבלו דו"חות ביצוע מדי שבוע? האם תקבלו גישה לקוד המקור? ככל שהיחסים בין הלקוח לחברת הפיתוח שקופים יותר, כך גדל הסיכוי שהמוצר יצליח. 

 

בקצרה: איך בוחרים חברת פיתוח טובה לבניית אפליקציות

— בבחירת מפתחים שאין להם את הידע והניסיון הנדרשים ליצירת מוצר עובד, אתם מסתכנים בקבלת אפליקציה שאינה פועלת כהלכה וקשה לתיקון, כמו גם בעיכוב בתהליכי הפיתוח.

— בבחירת מפתחים שימו לב לחוות דעת של לקוחות דומים, האם קיימות דוגמאות לאפליקציות קודמות שעובדות, ניסיון צוות הפיתוח ושקיפות בתקשורת.

 

שיהיה בהצלחה!
צוות המתכנתים, אנשי ה-UX, המעצבים ומנהלי הפרויקטים המיומנים שלנו ישמחו לעמוד בשירותכם בתהליך פיתוח האפליקציה לעסק שלכם. נשמח לשמוע על הפרויקט שלכם, ולהרכיב עבורכם צוות פיתוח מנצח.

 

דילוג לתוכן