כללים פשוטים שיגרמו לאפליקציה שלכם להצליח

כללים פשוטים שיגרמו לאפליקציה שלכם להצליח

על ידי התבוננות במשתמשי האפליקציות ולימוד התנהגותם, אנו יכולים להסיק שמשתמשים שונאים לחכות לעליית אפליקציה או לטעינת נתונים, ואין להם שום רצון לקרוא מדריכי הפעלה לאפליקציות חדשות. וביננו, מי מאיתנו קורא הוראות שימוש של אפליקציות?

 

המושג "הוראות שימוש באפליקציה" אינו קיים. משתמשים רוצים להשתמש באפליקציה מיד לאחר התקנתה, בלי שיצטרכו לפענח איך היא עובדת. אם הציפייה הזו קורסת, הם מחפשים ומתקינים אפליקציה נוחה יותר שתשמש לאותה המטרה. לכן, אנו מדברים על חוויית המשתמש של האפליקציה כשלב חובה בפיתוח אפליקציה לנייד. בלי זה, אתם יכולים לפספס כמה נקודות בבת אחת: נאמנות למוצר, כמות התקנות, ו"משך החיים" של האפליקציה עבור המשתמש.

 

יסודות השימושיות באפליקציה למובייל

Usability (מאנגלית. usability - אפשרות השימוש, התועלת, יכולת השימוש) - מדד איכותי הקובע את השימושיות של הממשק.

 

או בשם נרדף: מידת השימושיות. השימושיות נקבעת על ידי שילוב של גורמים המשפיעים על חווית המשתמש:

  1. יעילות השימוש - מהירות וקלות השימוש לפתרון בעיות המשתמש;
  2. כמות שגיאות - באיזו תדירות משתמשים טועים בעת השימוש באפליקציה. זה כולל גם את חומרת הטעויות והאפשרות לתקן אותן. 
  3. קלות למידה - באיזו מהירות משתמש יכול ללמוד לבצע משימות ופעולות פשוטות כשהוא נחשף לממשק האפליקציה בפעם הראשונה;
  4. ממשק אינטואיטיבי - כמה קל למשתמשים לחזור על משימה או לנווט בין חלקים שונים באפליקציה;
  5. תפיסה סובייקטיבית - התפיסה האסתטית של המשתמשים, האם הם אוהבים לעבוד עם האפליקציה.

 

כלל ראשון: יעילות השימוש

זהו הקריטריון החשוב ביותר בעת הערכת ממשק. כיצד להשיג את היעילות המקסימלית של היישום? ערכו רשימה של משימות שיבוצעו בתדירות הגבוהה ביותר. תנו למשימות אלו עדיפות גבוהה בעת עיצוב מסכי יישומים. התבוננו במשתמשים קיימים. המשימות ברשימה זו צריכות להיעשות במהירות ובקלות. העקרונות הבאים יכולים לעזור לכם בכך:

 

1. תכננו ניווט ברור ושמרו על המשתמש בעולם הרעיוני של המשימה בעת מעבר בין מסכים

בעבודה עם מכשירים בעלי תצוגה קטנה, קשה לתפוס כמות גדולה של מידע במסך אחד, ולכן אנו ממליצים ליצור מספר מסכים, ולפזר את התוכן ביניהם. דאגו לפתח ניווט נוח בין מסכי האפליקציה, כך שהמשתמש יבין בבירור היכן הוא נמצא, כיצד הוא יכול לחזור אחורה ומה בדיוק הוא עושה כעת.

 

2. שמרו על רציפות העבודה עם האפליקציה

כשאנחנו עובדים עם אפליקציה, דעתנו מוסחת ואנחנו מתחילים מעת לעת לעשות דברים אחרים, ואז חוזרים שוב לאפליקציה. המטרה היא להבטיח שכאשר המשתמש יחזור לאפליקציה, הוא נמצא באותו מקום בו הפסיק ועם אותם נתונים שהזין.

 

3. הטקסט צריך להיות קריא

המשתמש לא אמור להיתקל בבעיות בקריאת המידע ממסך האפליקציה. גודל הגופן האופטימלי לקריאה הוא החבר הכי טוב שלכם.

 

4. עצבו את הטפסים בהתאם למשתמש, לא את המשתמש בהתאם לטפסים

בחרו את גודל השדה בטפסים קרוב ככל האפשר לגודל הנתונים. אם יש מקום ריק בשדות או שהנתונים אינם מתאימים, קיימת אי ודאות לגבי נכונות הנתונים שהוזנו. בקשו רק את המידע הדרוש להשלמת העסקה. אם המשתמש הזין בעבר משהו מהנדרש, זכרו זאת ופשוט מלאו מראש את השדה הנדרש.

 

כלל שני: טיפול בשגיאות

אופן הטיפול שלנו בשגיאות משפר את ביצועי האפליקציה במקרה של מצבים חריגים.

 

1. אופן פתרון הבעיות חייב להיות ברור

בהתייחס להודעות שגיאה פשוטות, כמו "אחד השדות נותר ריק". אם ברור מההודעה איך לפתור את הבעיה שהופיעה, המשתמשים יהיו אסירי תודה. אל תשעממו אותם במונחים וקיצורים - הסבירו בפשטות מה מהות הבעיה ואיך לתקן אותה.

 

2. הקדימו תרופה למכה

בשל גודל המקלדת הניידת, ישנן שגיאות הקלדה רבות בעת הקלדת הודעות טקסט. לכן, בעת הקלדה, אם אפשר, הציעו מיד אפשרויות ברשימה הנפתחת. לאחר שהמשתמש מילא את השדה יש ​​לבדוק את תקינות התוכן שלו ולאשר את נכונות הנתונים שהוזנו על ידי סימון התיבה או שינוי צבע השדה, למשל, לירוק.

 

3. אפשרו לבטל את הפעולות שננקטו

כדי להגן על המשתמש מפני "טעויות פזיזות", שלאחריהן ישנה סבירות גבוהה לפנות לתמיכה הטכנית בדרישת "החזירו את האפליקציה לאיך שהיא הייתה". שקלו לבטל את האפשרות לביצוע שינויים קריטיים, כמו מחיקת פוסטים שפורסמו ונתונים חשובים, או מחיקת חשבון שלם. לשם כך, די להעביר את הנתונים שנמחקו ל"סל המיחזור" בענן או במכשיר עצמו, בו הם יאוחסנו עם אפשרות לשחזור זמן מה לפני מחיקה מלאה. עבור חשבון שנמחק, מספיק לשלוח מייל עם הוראות וקישור לשחזורו למייל של המשתמש.

 

נשמח לפתח עבורכם אפליקציה עם חוויית משתמש מתקדמת, שחושבת על כל הפרטים הקטנים. צרו איתנו קשר ונתחיל לעבוד ביחד.

 

שתף
  • Share

מאמרים אחרונים

עיצוב גרפי
25.02.2024
עיצוב גרפי

בעולם שבו התחרות על תשומת לב הקהל הולכת ומתגברת, החשיבות של עיצוב גרפי איכותי ומקצועי אינה יכולה להישכח. עיצוב גרפי אינו רק עניין של יצירתיות; הוא כלי עסקי חזק המשפיע על התפיסה, ההכרה וההצלחה של מותגים בשוק התחרותי. ב-BeomyTech, אנו מבינים את הכוח העצום הטמון בעיצוב גרפי מקצועי ואיך הוא יכול לשנות את "התמונה העיסקית" […]

להמשך קריאה
פיתוח אתרים
22.08.2023
פיתוח אתרים

בעידן דיגיטלי ובהיסטוריה של הטכנולוגיה, האתר הוא הדלת הקדמית של כל ארגון, עסק או חברה. ביאומיטק, חברה מובילה בתחום המיקור החוץ של מתכנתים ומעצבים, מבינה את החשיבות של אתר המותאם אישית, אפקטיבי ומודרני. במאמר זה, נסקור את המרכיבים המרכזיים של פיתוח אתרים והיתרונות שבעבודה עם חברה מקצועית כמו ביאומיטק. פיתוח אתרים: לא רק קוד אלא […]

להמשך קריאה
פיתוח אפליקציה לאנדרואיד
30.07.2023
פיתוח אפליקציה לאנדרואיד

העולם של הטכנולוגיה מתקדם בצורה מהירה ובלתי מנותקת, ובחזית החדשנות עומד פיתוח אפליקציות אנדרואיד. משנתה שבה הוצג האנדרואיד לראשונה, השוק עבר שינויים משמעותיים. ב-ביאומיטק, אנו חלק מהשינוי זה, כשאנו מציעים פתרונות מתקדמים לפיתוח אפליקציות אנדרואיד, ואף מעבר. החדשנות באנדרואיד האנדרואיד הוא מערכת הפעלה שנמצאת בבסיס המובייל המודרני. מגוון האפליקציות הזמינות, המשתמשים הרחבים והגמישות של המערכת, […]

להמשך קריאה

בואו נעבוד יחד

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    * בשליחת הפרטים הנני מאשר/ת לחברה ליצור עימי קשר ולשלוח אליי מידע ופרסומים

    איזה כיף, קיבלנו את הפרטים, נחזור אליכם בהקדם!

    התקשרו עכשיו לשיחת ייעוץ ללא התחייבות

    073-7788553
    Photo
    דילוג לתוכן