על החשיבות של עיבוד מחדש של מערכות שאינן מותאמות מבחינת UX, או - איך להתמודד עם הפיל?

קריאה מומלצת לאנשי UX, והלקוחות שלהם

 

היה היה פיל. פיל מקסים, קטן ומסודר. הוא התמודד בצורה מושלמת עם חובותיו: הוא יצא לטיולים בזמן, אכל, עשה צרכים והעניק המון אושר לבעליו. הפיל גדל וגדל וגדל, והפך לפיל ענק. הוא עדיין טייל, אכל ו... אפילו גרם אושר לבעלים. אבל משהו השתנה.

"אם נראה לך שהגיע הזמן לשנות משהו, זה לא רק נראה לך".

שינויים מתרחשים כל הזמן, ובדרך כלל בצורה מאוד לא מורגשת. כל מערכת משתנה, ומוצרי תוכנה מתפתחים במהירות. ואז מגיע הרגע שבו כבר לא ניתן להעלים עין מהעובדה שהגיע הזמן לשנות משהו.

 

סימנים אפשריים שהגיע הזמן להתחיל לעבוד על ה-UX שלכם יכולים להיות:

  1. חלפו יותר משנתיים מאז הבדיקה האחרונה של המערכת;
  2. בתחילת העבודה שלך על פרויקט חדש: אותם האנשים עובדים על התוכנה במשך זמן רב, לעתים קרובות הבדיקה מראה הרבה אלמנטים לא יעילים שהגיעו למעמד של "זה הכרחי, זה הכרחי, כך נהוג";
  3. היעדר מוצרים מתחרים בשוק יכול לעורר את הקיפאון של הפרויקט. יש צורך לנקוט בגישה תובענית ביחס למוצר שלך, ללא קשר לתחרות הקיימת או לא קיימת בשוק;
  4. התחושה הכללית שלך מהמוצר (וזה חשוב מאוד, כי התת מודע שלנו עובד מהר יותר מהחלק המודע במוחנו).

 

אז איפה מתחילים…

"והבעלים הסתכל על הפיל הענק שלו ו... לא הבחין בשום דבר נורא. ובכן, פיל, גדול, בעל 5 רגליים וחדק בצד. הפיל הוא הרי שלך, יקירך, כמעט בשר מבשרך".

 

  1. שלב ההכחשה 

קשה מאוד לקבל ולהבין את הבעיה. במיוחד כשנראה שהיא לא קיימת...

- "העיקר שהכל מתפקד. נכון, אנחנו יוצרים דו"ח במשך שעתיים, והייצוא שלו לוקח עוד בערך 20 דקות, והמשתמש צריך ליצור את השדות בעצמו… אבל, זה עובד!"

אז, לא, זה לא עובד. כל דקה אבודה שמבוזבזת על פעולות לא נחוצות היא אובדן של כסף אמיתי, זמן ועצבים (גם שלך). עכשיו, כשהשוק רווי, אף אחד לא יתן למוצר שלך הקלות.

 

  1. שלב הכעס

- "ברצינות? אתה אומר שבגלל שלפיל שלי יש חדק בצד ימין, הלקוחות יעדיפו גמל?"

- "כן, הגמל יפהפה. נכון, הוא קטן יותר ואין לו אוזניים כל כך גדולות. אבל הזנב שלו ממוקם מאחור ויש לו ארבע רגליים. הוא גם רץ ממש מהר!"

ועכשיו אנחנו מחפשים את האשמים...

בעת שתהליך החיפוש אחר האשמים המדוברים בעיצומו, אנחנו מכינים תשובה לשאלה הבאה - "מה לעשות?"

אנו, כ-UX, עוסקים בניתוח ואיסוף נתונים, תקלות ושגיאות - והכנה לשלב הבא.

 

  1. שלב המיקוח

- "טוב, אז בוא נצבוע מחדש את הכפתורים... נמתח קצת את העור..."

- "לצערי זה לא מספיק, אנחנו צריכים להסיר בניתוח את הרגל המיותרת וללמד את הפיל ללכת על 4. והחדק..."

- "אני לא אתן לגעת בחדק!"

- "טוב, בוא לפחות ננסה למקם אותו במרכז הפנים?"

בשלב זה של העבודה על הפרויקט, תצטרכו, כאנשי UX ממולחים, לפעול כקטגור וסנגור באדם אחד. 

 

  1. שלב האבל

הפיל מפורק לחלקים ולעולם לא יהיה כשהיה. ובכלל, שום דבר לא בסדר וכלום לא עובד. ואין סוף לעבודת התיקונים. לבעל המוצר קשה לראות את הפרויקט שלו במצב הזה, ואנחנו מבינים אותו. העיקר לא להישאב לתוך מצב הרוח הכללי, ולהמשיך לצעוד בנחישות לעבר המטרה. בשלב זה, חשוב מאוד לשמש כמגדלור של התלהבות וקור רוח.

 

  1. שלב ההשלמה

- "כן, מיקום החדק מלפנים בהחלט טוב הרבה יותר... איך לא הבנתי את זה מיד. ומה לגבי הוספת סולם בצד? כדי שהמשתמש יוכל להושיט יד ולהתיישב בקלות על פיל. ואולי גם נחליף שטיח? ובלילה נוכל להדליק פנס!"

עברנו דרך ארוכה. וגם המוצר שלנו. יש הבנה בנחיצות השינויים. אנחנו מוכנים לכל מה שהדרך תצריך, וממשיכים קדימה.

 

צוות אנשי ה-UX, המתכנתים, המעצבים ומנהלי המוצר המיומנים שלנו ישמחו לעמוד בשירותכם בתהליך גידול הפיל שלכם, או בהרגלתו לסביבה חדשה. נשמח לשמוע על הפרויקט שלכם, ולהתחיל לצעוד יחדיו אל עבר ההצלחה.

דילוג לתוכן