whatsapp
לכל המאמרים
איך אנחנו מפתחים אפליקציות: שלב הפרסום בחנויות הווירטואליות
17.11.2022

איך אנחנו מפתחים אפליקציות: שלב הפרסום בחנויות הווירטואליות

כל מה שהלקוח צריך לדעת על שלבי פיתוח אפליקציה בחברת ביאומיטק

 

שלבי העבודה שלנו הם (לחצו על הכותרות לקריאת המאמרים):

  1. מחקר מקדים ובדיקת היתכנות
  2. כתיבת איפיון טכני
  3. עיצוב UX-UI
  4. שלב כתיבת הקוד
  5. בדיקות QA
  6. פרסום בחנויות הווירטואליות
  7. תמיכה והמשך פיתוח.

 

במאמר הקודם דיברנו על בדיקות QA. כעת נדבר על השלב הבא: העלאה ופרסום בחנויות הווירטואליות של גוגל ואפל.

 

שלב 6. פרסום בחנויות הווירטואליות

כאשר האפליקציה מוכנה, הגיע הזמן לפרסם אותה ב-App Store וב-Google Play. לשם כך עליה לעבור סדרת בדיקות של אותן הפלטפורמות: עובדי החנות בודקים שהאפליקציה עומדת בכל הדרישות, ורק אז מאפשרים למשתמשים להוריד אותה. תהליך זה יכול לקחת במקרים מסוימים די הרבה זמן, לכן חשוב להיעזר בסבלנות.

חשוב גם לוודא שהאפליקציה שלכם קלה למציאה בחנויות הוירטואליות.

 

בשלב הזה:

– האפליקציה שלכם תעלה ל-Google Play ול-App Store, שם המשתמשים יכולים למצוא ולהוריד אותה בחופשיות.

 

התאמה האפליקציה לחנויות הווירטואליות

עם מיליוני אפליקציות זמינות בשתי החנויות הווירטואליות, לאפליקציה שלכם יש תחרות קשה. אופטימיזציה של האפליקציות בחנויות עוזרת לך למצוא את האפליקציה שלכם ולהתקין אותה מבלי שתשלם על הפרסום שלה. כלומר, אנשים מחפשים משהו, רואים את האפליקציה שלכם, מבינים שהם צריכים אותה ומתקינים אותה.

 

כך נייעל את תהליך חיפוש ומציאת האפליקציה שלכם בחנויות

  1. כתבו כותרת ותיאור של אפליקציה

שם האפליקציה הוא הדבר הראשון שמשתמשים רואים. השם צריך להיות קליט, ייחודי, רלוונטי לאפליקציה ולפונקציות העיקריות שלה. הוא נדרש להכיל גם מילות מפתח. המספר המרבי של תווים בכותרת הוא 50, לכן עדיף לבחור מילת מפתח עיקרית אחת או שתיים.

תיאור האפליקציה, המוגבל ל-4,000 תווים, חייב להכיל את המאפיינים העיקריים של האפליקציה, בשילוב עם מילות מפתח מתאימות. חשוב מאוד שהתיאור ישמע אמין והגיוני, ויתאם את המוצר שלכם.

 

  1. צלמו צילומי מסך אטרקטיביים

בזמן הגלישה בחנות האפליקציות, משתמשים מדרגים במהירות אפליקציות על סמך תצוגות מקדימות שמבוססות על צילומי מסך מתוך האפליקציה עצמה. צילומי המסך צריכים להמחיש מיד את הפונקציונליות והממשק של האפליקציה, כך שמשתמשים פוטנציאליים יבינו איך האפליקציה נראית ולמה היא מיועדת. השתמשו בצבעים בולטים, גופנים קריאים וקריאות לפעולה.

 

  1. השתמשו בווידאו

משתמשי החנויות הוירטואליות צופים לעתים קרובות בווידאו – שמופעל אוטומטית וללא קול. וידאו מגדיל את יחס ההמרה להתקנה, ומגדיל את מספר ההתקנות עצמן. צרו סרטון בו הכל יהיה ברור, וללא קול. הדגימו כיצד להשתמש באפליקציה ומדוע היא נוחה.

 

  1. צרו לוגו יפה 

לוגו הוא נקודת המגע הראשונית של האפליקציה שלכם עם המשתמשים. הלוגו צריך להיות אטרקטיבי ולהתבלט מהמתחרים. למשל, אם הם משתמשים בעיצוב תלת מימדי ובצבע אדום, אפשר לשקול לבחור עיצוב שטוח וצבע ירוק. וזכרו: אייקון אמור להעביר בצורה גרפית את הפונקציה העיקרית של האפליקציה שלכם.

 

אופטימיזציה של החנויות הווירטואליות כיום היא כמו SEO בגוגל בתחילת שנות ה-2000: זו הדרך הנכונה להתקדם מהר לפסגה.

 

ועכשיו, נעבור לשלב הטכני של הפרסום עצמו. תהליך העלאת האפליקציה משתנה בין החנויות.

 

פרסום ב-App Store

  1. צרו את החשבון שלכם, או בקשו ממנהל הפרויקט לפרסם את האפליקציה בשם המפתח.
  2. הכינו את כל מה שצריך להופיע בעמוד האפליקציה: כותרת, תיאור, צילומי מסך, וידאו, לוגו וקובץ יישום באמצעות xCode.
  3. הכינו אישור חתימה דיגיטלית.
  4. בחרו כיצד אתם רוצים לייצר רווח – תוכן בתשלום בתוך האפליקציה, או תשלום לפי התקנה.
  5. העלו את האפליקציה לחנות האפליקציות.

וזהו, הכל מוכן. נותר רק לחכות עד שהאפליקציה תעבור את תהליך האישור. 

אם אתם מתקשים, או שאין לכם זמן לפרסם את האפליקציה שלכם בחנות של אפל – תשמחו לגלות שלאחר פיתוח אפליקציה בחברת ביאומיטק, אנחנו עושים את זה עבורכם.

 

פרסום ב-Google Play

  1. צרו חשבון ב-Google Play Developer Console או בקשו ממנהל הפרויקט לפרסם את האפליקציה בשם המפתח.
  2. בדקו את הסכם המשתמש מגוגל (מדיניות הפרטיות). אם אתם לא יודעים איך לעשות את זה, אנחנו נשמח לעזור.
  3. הכינו את כל מה שצריך להופיע בעמוד האפליקציה: כותרת, תיאור, צילומי מסך, וידאו, לוגו וקובץ APK של האפליקציה.
  4. הכינו תעודת חתימה דיגיטלית.
  5. בחרו כיצד אתם רוצים לייצר רווח – תוכן בתשלום בתוך האפליקציה, או תשלום לפי התקנה.
  6. פרסמו את האפליקציה בגוגל פליי, וחכו לאישור.

בדרך כלל תהליך האישור ב-Google Play מהיר יותר מאשר ב-App Store.

 

בקצרה

כאשר האפליקציה מוכנה, יש להעלות אותה ל-App Store ול-Google Play. תהליך הפרסום של האפליקציה בשתי החנויות הווירטואליות שונה במקצת. בשני המקרים, בעת פיתוח אפליקציה בחברת ביאומיטק, אנחנו עושים זאת עבורכם. 

 

במאמר הבא, נספר לכם מה שאתם צריכים לדעת על התמיכה והפיתוח של האפליקציה המוגמרת.

 

למאמר הבא בסדרה:

איך אנחנו מפתחים אפליקציות: תמיכה והמשך פיתוח (המאמר יעלה בשבוע הבא!)

 

נשמח לעמוד לשירותכם בפיתוח האפליקציה שלכם – מא' ועד ת'.

דברו איתנו וביחד ניצור את אפליקציית החלומות שלכם!

בואו נתחיל את השיחה שתוביל לתוצאות

מלאו את הטופס ואחד מהמומחים שלנו יחזור אליכם עם מענה אישי, מקיף ומדויק לצרכים שלכם.


    דילוג לתוכן