whatsapp
לכל המאמרים
איך אנחנו מפתחים אפליקציות: עיצוב UX-UI
06.10.2022

איך אנחנו מפתחים אפליקציות: עיצוב UX-UI

כל מה שהלקוח צריך לדעת על שלבי פיתוח אפליקציה בחברת ביאומיטק

 

שלבי העבודה שלנו הם (לחצו על הכותרות לקריאת המאמרים):

  1. מחקר מקדים ובדיקת היתכנות
  2. כתיבת איפיון טכני
  3. עיצוב UX-UI
  4. שלב כתיבת הקוד
  5. בדיקות QA
  6. פרסום בחנויות הווירטואליות
  7. תמיכה והמשך פיתוח.

 

במאמר הקודם דיברנו על כתיבת איפיון טכני. כעת נדבר על השלב הבא: עיצוב UX-UI.

 

שלב 3: עיצוב UX-UI

כאן העבודה שלנו מחולקת לשני תחומים: עיצוב UX, כלומר עיצוב חוויית המשתמש; ועיצוב UI, כלומר עיצוב במובן הרגיל, שמהווה את העיצוב החזותי והאינטרקטיבי של האפליקציה. 

עיצוב UX נועד לשפר את שביעות רצון הלקוחות. בשלב זה אנו מפשטים תהליכים מורכבים עבור האפליקציה, ויוצרים את הגרסה המובנת והשימושית ביותר שעובדת ללא תקלות ובאגים.

עיצוב ממשק המשתמש קובע איך האפליקציה תיראה, ומה יופיע בממשק המשתמש שלה. חשוב מאוד לא לוותר על תהליך העיצוב, כי הוא קובע את מראה האפליקציה הסופית, מאפשר לנו לשים דגש על האלמנטים החשובים, וממחיש לנו איך האפליקציה תפעל ותצטייר בעיני המשתמשים שלנו.

 

מה התוצאות של התהליך הזה:

– פריסה של מסכי האפליקציה;

– אב טיפוס סטטי או אינטראקטיבי של האפליקציה;

– עיצוב של המסכים עצמם ורכיבי הממשק.

 

עיצוב UX

מעצב UX מסתכל דרך האינטראקציות בין מרכיבי עיצוב כדי לראות כיצד אפליקציה מתפקדת בכל תרחישי המשתמש הנפוצים. איך מתבצע תהליך הרישום וההתחברות, איך נראים המסך הראשוני והחשבון האישי, איך מתבצעת ההזמנה והתשלום עבור הרכישה. אנו בודקים את היגיון האפליקציה ומתאימים אותו כדי להפוך את חווית המשתמש לחיובית ככל הניתן. כתוצאה מכך, אנו מקבלים אב טיפוס – מודל סכמטי של היישום העתידי.

 

עיצוב UX חשוב במיוחד עבור פרויקטים עם רמה גבוהה של אי ודאות. למשל, עבור סטארטאפים. חשוב לזכור שעיצוב UX הוא תהליך מתמשך. בכל פעם שאתם משחררים עדכון, אתם צריכים לזכור איך אנשים משתמשים באפליקציה שלכם. אם לאחר העדכון לא כל כך נוח למשתמשים לבצע רכישות, או שהם צריכים לבצע יותר הקלקות כדי להגיע לחשבון האישי שלהם, אז הגיע הזמן לעבוד על עיצוב UX.

 

אנחנו תמיד נעדיף ליצור אב טיפוס אינטראקטיבי, למשל, ב-Figma. בלחיצה על הכפתור תוכלו להשתמש באפליקציה כאילו היא כבר מוכנה ומותקנת בסמארטפון שלכם. ניתן לנווט בין קטעים, ללחוץ על כפתורים ולבצע פעולות שונות.

 

אב טיפוס כזה שימושי הן בשלב התכנון והן עבור הלקוח. במקרה הראשון, זה עוזר לזהות חוסר עקביות בסקריפטים ולתקן אותם במהירות. במקרה השני, הלקוח לא צריך להסביר מילולית עבור מה השירות וכיצד הוא יעבוד. אתם יכולים פשוט להראות הכל על אב טיפוס אינטראקטיבי, מה שמגדיל את הסיכוי למצוא במהירות משקיע ולעבור לשלב יישום הפרויקט.

 

עיצוב ממשק משתמש 

מעצב ממשק המשתמש אחראי על הופעת האפליקציה העתידית. הוא בוחר גופנים, בוחר פתרון צבעוני, מצייר רכיבי ממשק: כפתורים, אייקונים, סליידרים, הודעות דחיפה.

 

אם ללקוח כבר יש סגנון עיצובי, אנחנו נעצב לפי אותם קווים מנחים. אם אין סגנון, אנו מציעים חזון עיצובי משלנו, תוך התחשבות בטרנדים, הפרטים הספציפיים והייחודיים של העסק והקהל שלו. בכל מקרה, אנו ממליצים תמיד לעבוד על פי ההנחיות של אפל וגוגל, כדי ליצור אפליקציה שמישה ונוחה במיוחד.

 

בקצרה

עיצוב UX שואף להגביר את שביעות רצון הלקוחות. בשלב זה אנו אורזים תהליכים מורכבים לאפליקציה הפשוטה, המובנת והשימושית ביותר שעובדת ללא תקלות ובאגים. עיצוב ממשק המשתמש קובע איך האפליקציה תיראה, ומה בעצם יהיה ממשק המשתמש שלה.

 

למאמר הבא בסדרה:

איך אנחנו מפתחים אפליקציות: שלב הפיתוח

 

נשמח לעמוד לשירותכם בפיתוח האפליקציה שלכם – מא' ועד ת'.

דברו איתנו וביחד ניצור את אפליקציית החלומות שלכם!

 

 

בואו נתחיל את השיחה שתוביל לתוצאות

מלאו את הטופס ואחד מהמומחים שלנו יחזור אליכם עם מענה אישי, מקיף ומדויק לצרכים שלכם.


    דילוג לתוכן